Ось побачив статтю на BBC про те що Facebook збирається на ІПО. Очікується що капіталізація складе десь 75-100 мільярдів американських доларів.
Все було б нічого, якби не ціфри у кінці - за деякими данними (за якими саме трохи далі) компанія заробила за перші 9 місяців 2010 року 1.2 мільярди, з них 335 млн чистого прибутку.
А давайте тепер поглянемо на інші успішні компанії: Google - капіталізація на сьогодні 188 млрд., прибуток 37 млрд., чистий прибуток - 9 млрд; Apple - капіталізація 425 млрд., прибуток - 108 млрд., чистий прибуток - 35 млрд.
Навіть Yandex з капіталізацією в 6.6 млрд. мав прибуток близько 400 млн. у 2010 р.
Дочого усі ці цифри? Yandex заробив у тричі менше, а його капіталізація у 15 разів менша за очікувану ціну FB. Навіть у ці скрутні часи реальна вартість компанії складає від 6 (Google) до 16 (Yandex) річних прибутків. А що намагаються "продати" інвесторам FB? Від 75-ти до 100 річних прибутків!
Усім потенціним "інвестрам" FB я б порадив передивитися, а ще краще перечитати, казку про Буратіно та "поле чудес".
Ще декілька слів про тих хто так настирно "продає" FB - Morgan Stanley та Goldman Sachs. За усе що береться останій рано чи пізно закінчується погано. Взяти, наприклад, вступ Греції у Єврозону, чималу роль у якому зіграв той самий GS.
Все було б нічого, якби не ціфри у кінці - за деякими данними (за якими саме трохи далі) компанія заробила за перші 9 місяців 2010 року 1.2 мільярди, з них 335 млн чистого прибутку.
А давайте тепер поглянемо на інші успішні компанії: Google - капіталізація на сьогодні 188 млрд., прибуток 37 млрд., чистий прибуток - 9 млрд; Apple - капіталізація 425 млрд., прибуток - 108 млрд., чистий прибуток - 35 млрд.
Навіть Yandex з капіталізацією в 6.6 млрд. мав прибуток близько 400 млн. у 2010 р.
Дочого усі ці цифри? Yandex заробив у тричі менше, а його капіталізація у 15 разів менша за очікувану ціну FB. Навіть у ці скрутні часи реальна вартість компанії складає від 6 (Google) до 16 (Yandex) річних прибутків. А що намагаються "продати" інвесторам FB? Від 75-ти до 100 річних прибутків!
Усім потенціним "інвестрам" FB я б порадив передивитися, а ще краще перечитати, казку про Буратіно та "поле чудес".
Ще декілька слів про тих хто так настирно "продає" FB - Morgan Stanley та Goldman Sachs. За усе що береться останій рано чи пізно закінчується погано. Взяти, наприклад, вступ Греції у Єврозону, чималу роль у якому зіграв той самий GS.
Comments
Часто цена акций зависит не только от капитализации, но и от ожиданий того, насколько компания будет успешной в будущем.
Сложно сказать, может, у Facebook-а есть "туз в рукаве" и через некоторое время они "замкнут" на себя весь трафик пользователей. Google+ тоже пытается это сделать. Если у F. получится, то они смогут эксплуатировать это на полную катушку.
Руст.
Все правильно ти написав. Але є маленька "але". За останні 15-20 років стало зрозуміло що головним засобом монетезації в інтернеті є реклама. Користувачі не хочуть платити за онлайн послуги, навіть за екслюзивну інформацію. У FT усього декілька сот тисяч платних передплатників. А головна аудиторія FB зовсім не та що у FT.
Я куплаю деякі послуги онлайнових сервісів, 5 чи 6. В середньому до 30 доларів/фунтів на рік. Але таких як я 5, ну від сили 10%.
А щоб продавати рекламу тотрібна платформа: у Google це пошук, відеохостінг, пошта та мобільна ОС, у Apple - онлайн магазин медійного контенту, низка популярних девайсів та таж ОС, у Amazon - просто онлайн магазин.
Якщо подивитися на демографію аудиторії, то 50% припадає на 18-34 роки і лише 25% на 35-64 роки. Певен що доросла та матеріально забезпечена частина аудиторії поступово зменшуватися.
Український народ дуже вдало сказав про тих, хто наважиться стати акціонером FB: "дурень думкою багатіє".
Я пока в компании не инвестирую и опыта никакого не было, но хотел высказать мнение.
Как Руст сказал, что не обязательно финансовые показатели должны определять цену компании - это так же, как и себестоимость товаров не всегда определяет его цену. Если Apple может продавать дороже обычной накрутки на себестоимость, то они это делают.
У FB есть очень много информации про пользователей и даже информация про настроения людей, интересы и тд. Даже при наличии почты у гугла, они таким не владеют. (Интересно почитать исследования на https://www.facebook.com/data).
В последнем посте Темы, он хорошо показывает для чего гугл пытается собирать информацию. Но именно в нацеливании рекламы им еще далеко до FB. Например, в FB ты можешь дать рекламу на очень маленькую группу людей, которая полностью удовлетворяет твоим требованиям. В рассказе про то как одни ребята раскручивали какую-то штуку, чтобы чистить язык и убирать запах из рта, они писали, что хотели пробиться в Wal-Mart и пустили рекламу в FB только для сотрудников магазинов и написали "У сотрудников Wal-Mart пахнет из рта" :)
Ну а кроме рекламы, FB это мощнейшая платформа для разработки. У них сейчас уже есть виртуальная валюта, которую используют различные социальные игры, и все работает по тому же механизму как у Apple - 30% остается у FB.
Мне кажется, что они пока что не начали очень сильно монетизировать.
В общем, время и рынок покажет
Не можу з тобою не погодитися. У FB є багато персонофікованоі інформації. Але проблема уся в тому що аудиторія у сервісу специфічна. Ось ти як відомий FB фан часто клікаєш на рекламу у них на сайті?
До того ж маржа на дивайси Apple базується на постійному високому попиту на них. У випадку з FB це лише спекулятивні очікування.
Моя оцінка FB - 10-15 млрд, враховуючи що мода на социальщину протримається ще декілька років.
Сегодня по радио передавали, что ФБ за прошлый год заработал миллиард долларов. Неплохо. Всё-таки как-то они могут "обналичивать" трафик пользователей...
Руст.
До того ж є ціла низка сервісів з аудиторією такого ж порядку. Наприклад, Twitter, Skype, Gmail, eBay, Amazon, iTunes. І далеко не усі вони коштують за 10 млрд.
Net, mlrd pribyli: http://www.bbc.co.uk/go/rss/int/news/-/news/business-16855646
Rust
Коли я писав, то дані були трохи інші. Але все рівно 1 млдр чистого прибутку це на порядок менше того ж Google, капіталізація якого складає близько 150 млрд. До того ж у нього, Goolge, бізнес диверсіфікавоний. Там й мобільна операційна система, пошук та інші сервіси.